سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع گردن آویز کارت پی وی سی

انواع گردن آویز

اگر به مزایا و نکات مثبتی که یک گردن آویز به همراه کارت آویز آن دارند پی برده باشید حتما می دانید که توجه به تهیه و آماده سازی بند گردنی اختصاصی و چاپ کارت های پرسنلی و بازدید کننده از جمله مواردیست که می تواند در برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه و همایش و … بسیار موثر باشد. اگر تصمیمتان بر آن شد که اقدام به تولید گردن آویز یا چاپ بند گردنی اختصاصی دست بزنید و به همراه آن کارت آویز تهیه کنید و در اختیار پرسنل و شرکت کنندگان قرار دهید پس لازم است تا از برخی موارد در طراحی و آماده سازی آن اطلاع داشته باشید.

تعداد بسیار زیادی از شرکت کنندگان در نمایشگاه ها یا سایر رویدادها گردن آویزها و کارت آویزهای خود را دور ننداخته و از آن به عنوان یک یادگاری از یک نمایشگاه یا همایش استفاده می کنند. با طراحی گردن آویزهای خوب فرصت بسیار خوبی جهت تبلیغات موثر و به یاد ماندنی در ذهن مخاطب را به دست می آورید چرا که شرکت کنندگان آن ها را به خانه یا محل کار خود خواهند برد و در معرض دید دیگران قرار خواهند داد. در نتیجه نه تنها هر زمانی که آن را مشاهده می کنند به یاد آن نمایشگاه یا همایش خاص می افتند بلکه همکاران و دوستان و آشنایان آنها نیز متوجه چنین المان تبلیغاتی ای خواهند شد. لذا لزوم توجه به طراحی مناسب و موثر یک گردن آویز از جمله مواردیست که می تواند در اثرگذاری مثبت برند در ذهن مخاطب تاثیر فراوان داشته باشد.

اولین نکته ای که در طراحی یک گردن آویز حائز اهمیت است ابعاد و اندازه آن است. در صورتی که تمایلی به استفاده از بند گردنی اختصاصی ندارید پیشنهاد می شود که از گردن آویز رنگی که با رنگ سازمانی شما همخوانی دارد استفاده کنید. قطر مناسب برای این کار نیز بند گردنی 1 سانتی متر است. اما در صورتی که نگاه ویژه و خاصی دارید و تمایل به استفاده از گردن آویزهای اختصاصی دارید بهترین انتخاب شما بندهای آویز ابریشمی و در قطر 2 سانتی متر هستند. این گردن آویزها که به لحاظ زیبایی ظاهری و کیفیت چاپ در بالاترین سطح ممکن قرار دارند علاوه بر ظاهر زیبا، کیفیت چاپ بسیار بالا و دوام و مقاومت در برابر کشش دارای بهترین اندازه سطح مقطع جهت ایجاد طراحی های حرفه ای و تاثیر گذار است. مسلما توجه به نکات بسیار ظریفی همچون استفاده از گردن آویزهای اختصاصی نکته ایست که در ذهن هر مخاطبی باقی خواهد ماند. اما این همه کار نیست، چرا که گردن آویز بدون کارت آویز بی معنی است. در صورتی که رویداد شما یک نمایشگاه، کنفرانس، همایش، سمینار یا از این دست است پیشنهاد می شود که از کارت آویزی واضح و قابل خواندن استفاده کنید. چنانچه مایل به استفاده از کارت در حالت افقی هستید استفاده از کارت آویز 115  در 92 میلی متر (جاکارتی A3) و اگر حالت عمودی کارت مد نظرتان هست از کارت آویز 150 در 105 میلی متری (جاکارتی B4) استفاده نمایید. این جاکارتی ها به دلیل اندازه مناسبشان بسیار خوانا و واضح هستند.

اما نکته دوم استفاده از رنگ و المان های مناسب در طراحی کارت پرسنلی یا کارت بازدید کننده است. در طراحی کارت حداکثر تلاش را به خرج دهید و از رنگ های استفاده شده در گردن آویز استفاده کنید تا یک همخوانی و هارمونی رنگی در هر دو محصول به وجود بیاید. نکته دوم آن است که قسمت های مهم کارت همچون نام شرکت و نام پرسنل را با فونت خوانا و بزرگ بنویسید که به راحتی از فاصله یک متری قابل خواندن باشد. گردن آویزها بهترین راه برای شبکه سازی و ایجاد روابط جدید در نمایشگاه ها هستند و به شرکت کنندگان اجازه می دهند تا از اطلاعاتی مختصری که روی کارت چاپ شده است استفاده کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند.
مورد سوم در هنگام تهیه گردن آویز آن است که به دوام و مقاومت هم بند گردنی و هم کارت آویز آن توجه ویژه نمایید. چرا که هنگامی که شرکت کنندگان یا پرسنل در حال رفت و آمد هستند در میان صحبت ایشان باعث ایجاد مزاحمت نگردد. یکی از راه های مناسب و ساده جهت استفاده راحت تر و لذت بخش از گردن آویزها آن است که بند گردنی به جای اتصال به مرکز کارت آویز به هر دو طرف آن اتصال پیدا کند. اینگونه هم انداختن و برداشتن گردن آویز ساده تر می شود و هم در هنگام حرکت و حتی وزش باد باعث ایجاد مزاحمت و برخورد به صورت نمی شود.

اما نکته آخر استفاده از اطلاعات اضافی بر روی کارت است. حد الامکان سعی شود تا از اطلاعات اضافی بر روی کارت استفاده نشود اما اگر امکان آن نبود سعی شود که از مواردی چون QR Code، آدرس وب سایت و یا فعال ترین اشتراک شبکه های اجتماعی از جمله مواردی هستند که به بهبود تاثیر کارت کمک می کنند. حال که با موارد پایه ای و اصولی در طراحی و تهیه گردن آویز و کارت های آویز برای رویدادها آشنا شدید بهتر است که با چند مورد از استفاده خلاقانه از این محصولات نیز آشنا شوید.

کارت آویز کنفرانس MAI P&M
در تهیه و طراحی کارت آویزهای کنفرانس MAI P&M دو نکته بسیار مهم وجود دارد. نخست آنکه نام شرکت کنندگان و پرسنل در بالا سمت چپ کارت، با فونتی بسیار مناسب و اندازه بزرگ و خوانا چاپ شده است که به راحتی برای سایر قابل خواندن است. نکته دوم استفاده صحیح و خلاقانه از رنگ های مختلف برای انواع شرکت کنندگان همچون حامیان مالی، سخنران ها، میهمانان و شرکت های VIP است که به برقراری ارتباطات صحیح و موثر کمک شایانی کرده است.

کنفرانس Brand New Conference
با اینکه کمتر طراحی پیدا می شود تا از سه رنگ زرد، سیاه و سفید در کنار یکدیگر استفاده کند اما طراح کارت های کنفرانس Brand New Conference با نگاهی خلاقانه و نوآور توانسته کارتی جذاب و مدرن طراحی و آماده کند. هارمونی رنگ ها در این کارت با میز سخنرانان و مدعوین و سایر المان های تزئیناتی بسیار برجسته و چشم نواز است و با اینکه اطلاعات بسیار کم و مختصری روی کارت چاپ شده است ولی بازدهی بسیار بالایی را داشته اند. همچنین نحوه قرار گرفتن و اتصال بند گردنی به کارت به خوبی طراحی شده است، به نوعی که کمترین آزار از استفاده از گردن آویز را نیز به همراه نخواهد داشت.
کنفرانس Future Stack
هنگامی که شرکت نرم افزاری NewRelic برای اولین بار اقدام به برگزاری کنفرانس نمود از نوعی از گردن آویز استفاده کرد که در نگاه اولین باعث تعجب همگان می شد. این طراحی بسیار نوآورانه به شرکت کنندگان و پرسنل اجازه می داد تا با استفاده از NFC اطلاعات را با دیگران به اشتراک گذاشته و از طریق دستگاه های اندرویدی یا iOS  به آن دسترسی داشته باشند.

کنفرانس F8
کارت هایی که در رویداد F8 مورد استفاده قرار گرفت کلیه اطلاعات ضروری و مورد نیاز شرکت کنندگان و برگزار کنندگان را بر روی یک دفترچه و زیبا قرار داده بودند. این دفترچه که چهار پنج برگ بیشتر نداشت کلیه اطلاعات لازم همچون ساعت شروع و پایان، کروکی اماکن مهم در سالن، برنامه دقیق کنفرانس و … را در خود جای داده بود.
کنفرانس Brooklyn Beta
بندهای گردن آویزهای استفاده شده در کنفرانس Brooklyn Beta را می توان یک گام به جلو در طراحی مینیمال و موثر کارت های آویز نمایشگاهی دانست. در طراحی این کارت عکس شرکت کنندگان به همراه یک بیوگرافی مختصر باعث به وجود آمدن شاهکاری در هماهنگی هر چه بیشتر و بهتر طراحی آن انجام داد. اسامی کلیه شرکت کنندگان در این کارت بزرگ و خوانا و در نهایت هارمونی رنگی قرار دارند. اما نکته بارز و منحصر به فرد این کارت قرار گیری حجم زیادی از اطلاعات در آن است که بر خلاف معمول بسیار زیبا و فوق العاده در کارت جای گرفته اند.
سمینار TEDx STJohns
بنیاد TED بخشی دارد به نام TEDx که رویدادهایی که تحت نظر مستقیم مجموعه نیست و توسط دوستداران یا سایر مجموعه هایی که تمایل به همکاری با TED دارند برگزار می شود را سازمان دهی می کند. در سمینار TEDx STJohn کارتی بسیار متفاوت ارائه شد. در طراحی این کارت بیشتر بر روی نام سمینار و نقش افراد مدعو در رویداد تاکید دارد. استفاده از گیره کارت پرسنلی به جای بند آویز باعث شده است که این کارت به لباس الصاق شود. همچنین اطلاعات بسیار کمی نیز بر روی آن حک شده است.